Aspargsene skylles, roden knækkes af og de hvide asparges skrælles.
En gryde med hvidvin, vand, salt, peber og smør sættes på grillen, koges op og aspargsene dampes der i.
Æggeblommerne Kommes i en gryde sammen med de 3 spsk. hvidvin. Gryden sættes over blusset, blusset tændes og der piskes stille og roligt i æggeblommerne til de når en temperatur på ca. 60 grader. Ved ca. 60 grader leger æggeblommerne til en tyk creme.
Smørret smeltes, når smør smeltes deler det sig i valle og rent fedtstof, det er kun det rene fedtstof der bruges i hollandaise. Det rene fedtstof varmes, men ikke over 60 grader og fedtstoffet piskes i æggemassen, langsomt så Hollandaisen ikke skiller.Hoillandaisen smages til med salt, peber og tilsættes det hakkede dild De dampede asparges anrettes på en tallerken, rejerne lægges på midt på aspargsene og overhældes med hollandaisen. Retten drysses med dild og citron.